Ετικέτες

, , ,

Γι αυτούς που δε γνωρίζουν, όχι παιδιά δε ψάχνω το Κ.Α.Τ.Σ.Ι.Κ.Ι. της ελληνικής ραπ, αλλά τον Greatest Of All Time της φάσης. Ο σκοπός του άρθρου δεν είναι να να αναδείξει κάποιον ξεκάθαρο GOAT, αλλά να βρει τα θετικά και τα αρνητικά διάφορων MCs που θεωρούνται άξιοι διεκδικητές του τίτλου (τουλάχιστον όσο πιο αντικειμενικά γίνεται). Σαν κριτήρια δεν λαμβάνονται μόνο τα skills και οι στίχοι πχ, αλλά και το πόσο influential ήταν, πόση εμπορική επιτυχία είχαν, καθώς και το ποιους δρόμους άνοιξαν για μεταγενέστερους MCs.
Α, και ράππερς με μόνο μια (ή και καμία) κυκλοφορία δεν μπαίνουν στη λίστα. Για να μην αναρωτιέστε που είναι ο Πάνας ή ο Δ.Π.Θ. π.χ.


B.D. Foxmoor

bdfoxmoor.jpg

Ή αλλιώς ο πρώτος ράππερ που πήρε τη φάση στην αγκαλιά του. Ο τύπος έφτιαξε (καλώς ή κακώς) ενα πολύ κερδοφόρο και έξυπνο marketing trick, το ονόμασε Low Bap, του έδωσε μανιφεστική μορφή και περιχαρακώθηκε απ’ την υπόλοιπη φάση. Και επειδή οι κυκλοφορίες του όντως διέφεραν πάντα απ’ αυτές της υπόλοιπης σκηνής, κατάφερε να διαμορφώσει ένα εντελώς δικό του φανατικό κοινό (που μέρος του έχει μέινει κοντά του εδώ και 25 χρόνια).

+Θετικά:
+Ο πρώτος έλληνας ράππερ που
α) κυκλοφόρησε ραπ δίσκο στην Ελλάδα (Διαμαρτυρία, 1993) με τους Active Member
β) κυκλοφόρησε σόλο δίσκο (I’m Still an Acive Member, 1994)
γ) δημιούργησε super-group (Radicals)
δ) έφτιαξε label (Freestyle Productions)
ε) υπέγραψε σε πολυεθνική δισκογραφική (wea, 1995)
ζ) δημιούργησε πάνω από 1000 κομμάτια! Μπέσα!
+Θεωρείται απ’ τους καλύτερους στιχουργούς, όχι μόνο της ραπ στην Ελλάδα, αλλά γενικότερα.
+Μαζί με τον Τάκι Τσαν, επηρέασε όσο κανείς άλλος τους υπόλοιπους ράππερς στη χώρα.
+Πολλοί κλασσικοί δίσκοι, με καλύτερο όλων τους Μύθους του Βάλτου.
+Απ’ τα πιο ανθεκτικά στο χρόνο raps.
+Άπειρες συνεργασίες, με σημαντικούς καλλιτέχνες και εκτός ραπ σκηνής (π.χ. Μάλαμας).

-Αρνητικά:
-Μικρές διαφορές στο flow του εδώ και 23 χρόνια
-Αρκετές μέτριες (αλλά ποτέ κακές) κυκλοφορίες μετα το peak της καριέρας του (δηλαδή απ’ το 2004-05 και μετά).
-Στάσιμη θεματολογία.


Τάκι Τσαν

179308_10150169436498448_6981742_n

Ή αλλιώς η προσωπική μου επιλογή για G.O.A.T. της φάσης! Ξεκίνησε ως opening act σε συναυλίες των Terror X Crew, κι έχοντας στο νου του να κάνει κάτι αντίστοιχο με αυτούς δημιούργησε τους G.L.D. (Gate of the Living Dead) που αργότερα εξελίχθηκαν στους γνωστούς σε όλους σήμερα Ζωντανούς Νεκρούς (started from the bottom now we here φάση).

+Θετικά
+Πιο influential πεθαίνεις. Το Ρίμα για Χρήμα για την Ελληνική σκηνή, ήταν σαν το Illmatic για την Αμερικάνικη. Για να μην παρεξηγηθώ, εννοώ πως όταν βγήκε απλά ήρθε και άλλαξε τον τρόπο που ραππάρουν οι MCs. Χωρίς το Ρίμα για Χρήμα (αλλά και τον Πρώτο Τόμο) ίσως και να μην υπηρχαν Βόρεια Αστέρια, ΒΠεις, Αλφα Γάμα, RNS κ.α.
+Παρ’ όλα αυτά το Ρίμα για Χρήμα δεν είναι ο μόνος κλασσικός δίσκος του Τάκη. Θεωρία και Πράξη, Πρώτος Τόμος αλλά και το Στο Μυαλό του Παναγιώτη Στραβαλέξη είναι top-notch κυκλοφορίες.
+Ο πρώτος πραγματικός σταϊλάς MC της χώρας και απ’ τους πρώτους με συχνές εναλλαγές στο flow και στο στυλ του.
+Παρ’ ότι οι στίχοι του ήταν αμφιλεγόμενοι (καθώς και το lifestyle που εκπροσωπούσε) πολλοί MCs πρωγεννέστεροι απ’ αυτόν (NiVo, Μεντζέλος, Σκηνοθέτης, Λεκτικός) ήταν πρόθυμοι να συνεργαστούν μαζί του (και να τον εκθιάσουν).
+Έφτιαξε το μοναδικό ραπ σχήμα (που δε λέγεται Active Member) που υπάρχει σχεδόν 20 χρόνια και μπορεί να μαζέψει 5,000 άτομα στο Βοτανικό.

-Αρνητικά
-Προσπάθησε, και απέτυχε να μπει στο mainstream.
-Η ποιότητα της δουλειάς του βρίσκεται σε πτωτική τάση εδώ και (δυστυχώς) αρκετά χρόνια.
-Φτωχό (συνήθως) λεξιλόγιο.


Άσαρκος
maxresdefault.jpg

Ο ΚατωΠευκιώτης MC των ΒΠεις (εκπρόσωπος του SPLAC) δε θα μπορούσε με τίποτα να λείπει από μια τέτοια λίστα. Ειδικά με 15 πλέον χρόνια πορίας στις πλάτες του και δίσκους όπως το Για τους Οπαδούς και το Αξέχαστο.

+Θετικά
+Ικανός να γράψει battle, storytelling, ερωτικά, κοινωνικά αλλά και πολιτικά κομμάτια.
+Και ειδικά το storytelling του ίσως και να είναι το καλύτερο στην Ελλάδα μαζί με του Xplicit.
+Δυνατό delivery που δένει ωραία με το χρώμα της φωνής του.
+Κλασσικά κουπλέ, κομμάτια και δίσκοι στην πλάτη του.
+Απ’ τους λίγους έλληνες ράππερς που έχουν μεν λεξιλογικό πλούτο, αλλά δεν είναι δήθεν.
+Παρ’ ότι δεν κυνήγησε ποτέ τη mainstream καταξίωση, οι ΒΠεις γεμίσανε το γήπεδο του Σπόρτιγκ (2,5 χιλιάδες θέσεις)!
+Οι ΒΠεις (μαζί με τους Βορ.Ας.) ήταν απ’ τα πρώτα και μεγαλύτερα ονόματα που με την επιτυχία τους μέσω του διαδικτύου ανοίξανε νέους ορίζοντες για νέους καλλιτέχνες, σε μια περίοδο που οι δισκογραφιές έκλειναν ξανά τις πόρτες τους στο ραπ.

-Αρνητικά
Δεν έβγαλε ποτέ σόλο!
-Το δεύτερο μισό της καριέρας του (απ’ τη Συνάντηση και μετά δηλαδή) αρκετά πεσμένος, με κάποιες μικρές εκλάμψεις παλιού καλού Άσαρ.


Μικρός Κλέφης

μκ.jpg

Δεν ξέρω για την υπόλοιπη Ελλάδα, πάντως 100% είναι ο καλύτερος και ο πιο μάχιμος εκπρόσωπος πάνω από τη Λαμία. Ο τύπος κουβάλαγε τα Βορ.Ας για χρόνια (μαζί με τον 3D) πριν ο Lex καταλάβει πως είναι και γαμώ τους rappers. Γενικά ΜΚ=ο καλύτερος Σαλονικιός MC.

+Θετικά
+Δισκάρες στην πλάτη του. Και μάλιστα αρκετά υποτιμημένες για κάποιο λόγο. Όσο Ακούς Μαθένεις, Άμεση Επέμβαση, Μαύρο Αυτοκίνητο και Δε μας Ξες Καλά (συν τα Βόρεια Αστέρια και τα Αλυτογρίφικα LPs), όλα τρομερές κυκλοφορίες.
+Μαζί με τους ΒΠεις ανοίξανε τον διαδικτυακό δρόμο για τους νέους (τότε) MCs να βγάλουν κάποια δουλειά τους δωρεάν και να αποκτήσουν κοινό.
+Ο τύπος γαμάει τεχνικά. Ίσως στο top-3 της Ελλάδος.
+Ίσως ο μόνος ράππερ της λίστας που κατέχει καλά την τέχνη του freestyle.

-Αρνητικά
Ε, βασικά το μόνο αρνητικό που έχω να του προσάψω είναι μερικές μέτριες κυκλοφορίες διάσπαρτες στα χρόνια (όπως το Lost Tapes 2 ή το Μια του Κλέφτη).


Ταφ Λάθος

taf-lathos.jpg

Απ’ τους καλύτερους rappers που έκαναν όνομα τα τελευταία χρόνια αλλά και ένας απ’ τους πιο αξιοπρεπείς. Δημιουργός της Bashment Records (αλλα και ένας απ’ τους δημιουργούς του B-Muzic παλιότερα) και μέλος των Ψυχόδραμα07, ο Ταφ Λάθος είναι ίσως το μέλλον του Ελληνικού ραπ.

+Θετικά
+Δυο απ’ τις 10 καλύτερες κυκλοφορίες των τελευταίων 5 ετών (Ελπίδα & Μόνο με Χρώμα). Χαλαρά.
+Η καλύτερη rollα στην Ελλάδα μαζί με τον Anser. (Fun fact: το έχω δει να ρολλάρει σε live για περίπου 2 λεπτά στο Log On Festival της TOMAHOK πριν κάτι χρόνια. Και η μισή ρόλλα παίζει να ήταν freestyle. Σεβασμός μόνο.).
+Αν εξαιρέσουμε το Κάνοντας μια Βόλτα που είναι κακό ηχητικά (λόγω της εποχής που βγήκε), οι άλλες δουλειές του γαμούνε και δέρνουνε. Ακόμα και το EP με τους Fort Bravo.
+Εκτός των άλλων κάνει και beatάρες.

-Αρνητικά
-ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ BATTLE ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ. Έχει τόσα skills αλλά δυστυχώς δεν τα εμφανίζει συχνά.
-Είναι λογικό κάποιος που δεν είναι τεράστιος fan του Ταφ Λάθος να μην μπορεί να ακούσει τις 2 τελευταίες δουλειές του μονοκοπανιά α) γιατί έχουν παρόμοιο ύφος και β) γιατί στα 26 κομμάτια που έχουν συνολικά αυτά τα 2 albums υπάρχει μόνο μια συμμετοχή για να σπάει τη μονοτονία.


NiVo

maxresdefault

Νίκος Βουρλιώτης. Ή αλλιώς ο Diddy της Ελληνικής σκηνής. Αν άκουγες ραδιόφωνο/έβλεπες τηλεόραση την προηγούμενη δεκαετία, σίγουρα ξέρεις ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5 τραγούδια του.

+Θετικά
+Εύκολα ο πιο επιτυχημένος ράππερ επιχειρηματικά. Εκπομπές στην τηλεόραση, δικό του label, συνεργασία με την Def Jam, εκατό χιλιάδες clips, κομμάτι με τον (θρύλο) Guru, συνεργασίες με άπειρους τραγουδιστές και καλλιτέχνες από άλλα είδη μουσικής, μια δεκαετία συμβόλαιο με τη Universal, χορηγίες απ’ την Puma κ.α.
+Δισκάρες στην πλάτη του. Ναι ξέρω σου είναι δύσκολο ίσως να το παραδεχτείς, όμως όταν ο Βουρλιώτης ήθελε να κάνει κομματάρες, μπορούσε. Και δε μιλάω καν για τους δίσκους του πριν γίνει mainstream, αφού ακόμα και το Vendetta ή το La Sagrada Familia πάλι δισκάρες ήταν.
+Βοηθούσε πάντα νέους MCs. Σίγουρα όχι αφιλοκερδώς αλλά το έκανε. Ανέδειξε π.χ. τους Pro Sinnerz, έκανε διαγωνισμούς για νέους ραππάδες με το Milko (laaaaaaaaaaaame) και ήταν ένας απ’ τους βασικούς διοργανωτές των 2 μεγαλύτερων Freestyle Battle διαγωνισμών της Ελλάδας (2005-06) κ.α.
+Έφερε πολλούς νέους ακροατές στη rap. ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΙΣΤΕΨΕ ΜΕ.

-Αρνητικά
-Πάντα όταν έκανε feat με άλλους καλούς rappers ήταν στη σκιά τους.
-Πιο εύκολα αλλάζει flow o Foxmoor παρά ο NiVo.
-Από ένα σημείο και μετά (μάλλον απ’ το Gallery) οι δίσκοι του κάνουν μόνο για δίσκοι καφενείου.
-Μας ανάγκαζε να ακούμε TNS. ΜΑ TNS ΡΕ ΜΑΛΑΚΑ?
-Έχασε πανυγηρικά τη μοναδική κόντρα (beef) στην οποία συμμετείχε. Απ’ τον κύριο «κορίτσια δε συστήθηκα…»


Μηδενιστής

tumblr_mifkc7F9tO1qa7li0o1_1280.png

Ο δεύτερος (και τελευταίος) ΖΝ υποψήφιος για GOAT είναι ο Μεγαλύτερος Καριόλης της Γης Όλης. Sorry Ύπο.

+Θετικά
+Απ’ τους πιο επιτυχημένους Έλληνες MCs ever, και σε mainstream κοινό αλλά και στη ραπ σκηνή.
+Μια σόλο δισκάρα στην πλάτη του, ο Μεγάλος Ήρωας του 2002, που κατά τη γνώμη μου είναι και ο καλύτερος battle δίσκος που βγήκε στην Ελλάδα.
+Θεματολογία πολύ μεγαλύτερη απ’ ότι κανείς θα περίμενε. «Σκληρά» battle raps? Check. Κομμάτια με έντονα προσωπικά βιώματα? Check. Χαρούμενα mainstream clubατσίμπανα? Check. Κοινωνικά κομμάτια? Check. Storytelling? Check. Ερωτικά κλαψιάρικα? Check!
+Νίκησε τον Βουρλιώτη στο ίδιο του το παιχνίδι.

-Αρνητικά
-Καλώς ή κακώς, όσο και να έγινε γνωστότερος ζωγραφίζοντας αστέρια, αυτό το στυλ δεν του πηγαίνει καθόλου.
-Στα ΖΝ CD πάντα ήταν στη σκιά του Τάκη.
-Ακόμα ένας battle MC με φτωχό λεξιλόγιο.


Αρτέμης & Ευθύμης

ae_gios_main1.jpg

Δίδυμο τόσο αχώριστο στην συνολική τους πορεία που ακόμα και εδώ μαζί θα τους βάλω!

+Θετικά
+Όσο και αν οι ΖΝ ισχυρίζονται πως φέρανε στην Ελλάδα skills αλλά και το battle rap, αυτό είναι ψέμα. Ο Γίγας Έψιλον και ο Αρτέμιος Νεοραψωδός (μπλιαχ) ήταν οι πρώτοι που τα έφεραν.
+Μπορεί να μην είναι γενικά πιο influential απ’ τον Τάκι Τσαν, αλλά σίγουρα ήταν οι μεγάλες εγχώριες επιρροές του (ενώ και ο Μήδε έχει πει πως ο αγαπημένος του MC ήταν και είναι ο Ευθύμης).
+Δισκάρες. Όλες. Σοβαρά, ακόμα και τα Α/Ε και τα μετέπειτα σόλο τους είναι στη χειρότερη συμπαθητικά και στην καλύτερη απ’ τα καλύτερα LPs που βγήκαν ποτέ.
+Εμπορική επιτυχία! Χρυσοί δίσκοι, συμβόλαια με Heaven & Spicy, video clips και τα ρέστα. Και μάλιστα χωρίς αυτός να είναι ο βασικός τους στόχος!
+Συχνές εναλλαγές στο στυλ τους (και στις μουσικές τους). Νεαροί και άγνωστοι αναρχομπάχαλοι punkhopάδες, top ονόματα της ραπ σκηνής με battle ύφος και ηλεκτρονικές παραγωγές, συντηρητικοί λάτρεις την αρχαίας Ελλάδας και της γραμματείας της (με επιρροές Άδωνι *sadfaceemoticon*), ώριμοι μεσήλικες με metal ήχο, καθώς και τέλος old school legends της φάσης. Τα πάντα όλα.

-Αρνητικά
-Οκ, καλό είναι να αλλάζεις τον ήχο και το στυλ σου, αλλά οι τύποι μπορεί κανείς να πει πως «όπου φυσάει ο άνεμος πάνε». Λίγη σταθερότητα δε βλάπτει.
-Ο Αρτέμης είναι η πιο γραφική φιγούρα που πέρασε ποτέ απ’ την Ελληνική σκηνή. Ίζι.
-Τα καλύτερα τους, ήρθανε νωρίς (TXC φάση).
-Η αναλογία χρόνια στη φάση-κουπλέ ανά έτος του Ευθύμη είναι θλιβερή. Ίσως και γι αυτό να είναι στους υποψήφιους GOATS βέβαια, αφού πάντα προτιμούσε την ποιότητα απ’ την ποσότητα.


Εισβολέας

maxresdefault.jpg

Ο γνωστός και μη εξαιρετέος ΚαλαματιανοΓαλατσιώτης MC δε θα μπορούσε να λείπει απ’ τη συζήτηση για τον Έλληνα GOAT.

+Θετικά
+Σταθερά καλός (με κάποια μικρά low points όπως το πρόσφατο «Η Ανθρωπιά Σκοτώνεται») σε όλες του τις κυκλοφορίες. Και μιλάμε για πάρα πολλές κυκλοφορίες έτσι, όχι μαλακίες. 2 με Άλφα Γάμα, 2 με Σκοτεινή Πλευρά, 2 με Τιγρέ Σποράκια και 497 σόλο (με πρόχειρους υπολογισμούς).
+Ήταν σε 3 θρυλικά συγκροτήμα. Όχι 1 και 2. ΤΡΙΑ.
+Σχετικά συχνές αλλαγές στο στυλ του, κρατώντας το βασικό του χαρακτήρα σχετικά αναλοίωτο. Σύγκρινε πχ το Θεωρία και Πράξη με το Ο Μύθος Καταρρέει και το Αφιερωμένα ΙΙΙ και θα καταλάβεις τι εννοώ.
+Ο Ηλίας άλλωστε δεν κώλωσε ποτέ να κάνει αυτό που είχε στο μυαλό του. Και σε κόντρες συμμετείχε, και μουσικές άλλαζε, και με live μπάντες συνεργάστηκε, και αντρίκιο κομμάτι με τον Xray έκανε που παραδέχεται τα λάθη του, και το TOMAHOK έφτιαξε (δυστυχώς), και με τον TUS συνεργάστηκε. Γενικά στ’ αρχίδια του όλα. Και μαγκιά του.
+Ίσως ο πιο πλήρης MC. Έχει κάνει τα πάντα. Πολλά διαφορετικά flow, αλλαγές στο ύφος και στο στυλ του, ενώ από ραμπζ? Απ’ όλα έχει ο μπαχτσέζ. Καγκούρικα, battle, diss, κοινωνικά, πολιτικά, ερωτικά, προσωπικά, storytelling, χιουμοριστικά, ραπμπέτικα, funkιάρικα, χορευτικά… Της παναγιάς τα μάτια και 2 πίτες γύρο με πατάτες-ντομάτα-τζατζίκι.

-Αρνητικά
-Τα τελευταία χρόνια έχει ένα ελαφρώς κουλτουλουγκρίστικο διδακτικό ύφος που δεν του ταιριάζει καθόλου.
-Στη σκιά του Τάκη στα Τιγρέ, στη σκιά του Τάρα στα Άλφα Γάμα…
-Γενικά πάντα ήταν στους καλύτερους, ποτέ δεν υπήρξε Ο καλύτερος…


Μανιακός

hqdefault.jpg

Ο Μάνι είναι ένας απ’ τους νεότερους MCs στη λίστα αλλά και ένας απ’ τους πιο αμφιλεγόμενους. Έχοντας πλέον περάσει 11 χρόνια απ’ την πρώτη του σόλο κυκλοφορία (Εγώ Ειμί το Φως) και έχοντας αρκετούς δίσκους στο ενεργητικό του, μπορεί άνετα πλέον να συμπεριληφθεί στην αναζήτηση του Έλληνα GOAT.

+Θετικά
+Αυτός κατούρησε τ’ αμάξι της Λαμπίρη από πάνω, ενώ ήταν μέσα, μπέσα.
+Απ’ τους λίγους MCs που μπορούν να βγάλουν δίσκο με 20 κομμάτια και κάθε κομμάτι του να έχει διαφορετικό flow.
+Απ’ τους λίγους rappers με gimmick. Ταύτησε το όλο concept του Bong da City με αυτό των τροφίμων του Arkham Asylum (εχθροί του Batman ντε) και πότησε το rap του με τόσα ντρόγκια, άσκοπη βία και σουρρεαλιστική εικονογραφία που θα έκανε τον Joker (και δεν εννοώ τον Tsaki) περήφανο.
+Η πιο έντονη επιρροή για τους τωρινούς 20άχρονους rappers χαλαρά. Απλά σκέψου πόσες κόπιες του Μάνι έχεις ακούσει τυχαία την τελευταία πενταετία.

-Αρνητικά
-Είναι ο μόνος ράππερ στογκόζμο που έβγαλε promo album (Ο Μάγος Κοιτάζει την Πόλη), για το promo album (Ο Μάγος Κοιτάζει την Πόλη 2), του promo album (Acidtape), του promo album (Ο Μάγος Κοιτάζει την Πόλη 3) του Με Λένε Μάνι. Που δε βγήκε. Με λίγα λόγια ο πιο ασυνεπής και αναβλητικός MC που παίζει εκεί έξω.
-Οι πρώτες του κυκλοφορίες είναι στην καλύτερη μέτριες.
-Έπιασε το peak του πριν μια 5αετία…


Xplicit

cover-3.jpg

Γνωστός επίσης και ως Lebron. Πρώην low bapper (όπως και ο Χολίδης άλλωστε) που έκοψε νωρίς και έκανε τη δικη του φάση με τους Στίχοιμα ήσυχα, μέχρι που ήρθε το GIANTS και ξεκίνησε μια επική κόντρα με τους (πρώην συνεργάτες και φίλους) ΒΠεις. Ε, και μετά το GIANTS έσβησε και ο Xplicit συνέχισε να κάνει ήσυχα τη φάση του με τους Στίχοιμα…

+Θετικά
+ΔΙΣΚΑΡΕΣ ΟΛΕΣ. Μέχρι και το GIANTS δισκάρα ήτανε. Και σε αντίθεση με πολλούς απ’ τους άλλους MCs της λίστας, η καλύτερη δουλειά του ήταν και αυτή που κυκλοφόρησε τελευταία χρονικά (Μηχανές)!
+Ίσως ο καλύτερος κοινωνικοπολιτικός MC που έβγαλε αυτή η χώρα. Παρ’ όλ’ αυτά και battlάρες μπορεί να γράψει, και diss, και χιουμοριστικά κομμάτια και φανταστικά storytelling.
+Έβγαλε το καλύτερο concept δίσκο που έχει βγει ever στην Ελληνική rap.

-Αρνητικά
-Σταθερό flow απ’ το 2003 μέχρι και σήμερα. Δεν έχει σημασία τι είδους rap γράφει. Θα το πει με το ίδιο στυλ. Πάντα.
-Το GIANTS ήταν μια απαίσια ιδέα.Εκτελέστηκε όσο καλύτερα μπορούσε όμως ήταν κάκιστη ιδέα χωρίς μέλλον.
-Τα τελευταία 8 χρόνια έχει βγάλει μόνο μια κυκλοφορία…


Honorable mentions:
Ρυθμοδαμαστής
Δημήτρης Μεντζέλος & Μιθριδάτης
Lex
Xray
Anser
Οδυσσέας & Νικόλας


Ποιοι άλλοι MCs πιστεύετε πως ανοίκουν στη συζήτηση για τον Έλληνα GOAT? Ποιος πιστεύετε πως είναι ο Έλληνας GOAT? Αφήστε ένα comment από κάτω και πείτε κι εσείς τη γνώμη σας επί του θέματος.

Advertisements